Leerling

Ik ga aan de slag met programmeren

Ko de Kraker

De vogel Ko moet commando’s krijgen om zijn weg te vinden binnen het doolhof. Daar ga jij mee aan de slag.

Lees verder

Ik ga aan de slag met maken

Maak een 3D doosje

Met de app Foldify kunnen 3D-figuren op de iPad gemaakt worden. De figuren kunnen geprint worden en vervolgens uitgeknipt. Daarna worden ze via de aangegeven vouwlijnen gevouwen en gelijmd.

Lees verder

Ik ga aan de slag zonder computer

Input en Output Muffins maken

Programmeren kun je een beetje vergelijken met het volgen van een recept. Sla je een stap over, dan klopt het programma niet en wordt je gerecht anders dan op het plaatje bij het recept.

Lees verder

Leer robot taal

Met deze les leren kinderen nadenken over computertaal zonder dat ze hiervoor een computer nodig hebben. Deze acties voeren ze uit met behulp van plastic bekertjes. Het resultaat is een interactieve les waar leerlingen aan de slag gaan met coderen.

Lees verder