
Maak een App
Na de les over het ontwerpen van een eigen app kun je met deze les zelf een app gaan maken met behulp van Applab.
Na de les over het ontwerpen van een eigen app kun je met deze les zelf een app gaan maken met behulp van Applab.
Het is nu tijd voor de volgende stap waarbij je een echte codetaal, namelijk Python, in gaat zetten.
Je kunt met behulp van de standaardmatten de BeeBot woorden laten maken. Maar je kunt ook eigen matten maken Voor deze les heb je een BeeBot nodig
Ik wil nog andere lessen bekijken.
Het eerste digitale Arcadespel was Pong Je kunt nu zelf een arcadegame een maken.
In deze les leer je dat een digitaal beeld is opgebouwd uit pixels en dat je met die pixels een tekening of afbeelding kunt maken of bewerken.
In een programma als Tinkercad kun je 3D tekeningen maken en zelfs printen met een 3D printer (als je die hebt)
Met de gratis GameMaker Studio software kun je games maken. Je kunt ze daarna omzetten in een app
Ik wil nog andere lessen bekijken.
Je leert de beginselen van het programmeren. Zonder computer, maar met een kaartspel
Je leert hoe je een tekening maakt vanuit een code. Je leert ook een tekening omzetten in code.
Met lego codetaal schrijven, kan dat? Ja hoor. Je kunt zelfs zinnen leren maken met legoblokjes en codetaal.
Ik wil nog andere lessen bekijken.