Leerling

Ik ga aan de slag met programmeren

Maak een App

Na de les over het ontwerpen van een eigen app kun je met deze les zelf een app gaan maken met behulp van Applab.

Lees verder

Ik ga aan de slag met maken

Pixelart

In deze les leer je dat een digitaal beeld is opgebouwd uit pixels en dat je met die pixels een tekening of afbeelding kunt maken of bewerken.

Lees verder

GameMaker

Met de gratis GameMaker Studio software kun je games maken. Je kunt ze daarna omzetten in een app

Lees verder

Ik ga aan de slag zonder computer

Rubiks kubus

In 1974 bedacht de Hongaar Ernõ Rubik de puzzelkubus om in zijn lessen te gebruiken. Inmiddels zijn er meer dan 350 miljoen van deze kubussen verkocht. Om hem op te kunnen lossen moet je iets van algoritmes weten. In deze les leer je hoe je de Rubiks kubus op kunt lossen.

Lees verder

Kraak de code

Met de activiteit ‘Kraak de Code’ leren de leerlingen hoe je een tekening maakt vanuit een code. Ook leer je hoe je je eigen tekening kunt omzetten in code zodat iemand anders hem kan decoderen. Met pixelart kun je prachtige kunstwerken maken.

Lees verder