
Stripverhaal in Scratch
Als de leerlingen al een basis les hebben gedaan met de QuickStart kaarten van Scratch dan is het maken van een stripverhaal een mooi vervolg.
Als de leerlingen al een basis les hebben gedaan met de QuickStart kaarten van Scratch dan is het maken van een stripverhaal een mooi vervolg.
Als je leerlingen al een keer met de Bee-Bot hebben gewerkt, is het leuk om met ze een aantal oefeningen te doen, zodat ze een Bee-Bot rijbewijs kunnen halen.
Ken jij Scratch misschien al een beetje? Binnen Scratch kun je ook micro:bit blokken toevoegen en zo kun je met de micro:bit je zelfgemaakte game in Scratch besturen.
LOGO is een programmeertaal die eind jaren 60 van de vorige eeuw is bedacht.
Door het geven van commando’s laat je een schildpad over je scherm lopen.
Ik wil nog andere lessen bekijken.
Je gaat aan de slag met stroomkringen. Je gebruikt stroken van aluminiumfolie, LED-lampjes en knoopcelbatterijen. Wie maakt de mooiste lichtgevende kaart?
In deze les leer je meer over chatbots, wat het zijn, wat hun doel is en zelfs hoe je er zelf een kunt maken in Scratch.
Met de vernieuwde website Gamestudio van Het Klokhuis kun je eenvoudige games maken. Je kunt zelf avatars verzinnen, levels bouwen, nadenken over winnen en verliezen en meer.
Een flipboekje is eigenlijk een mini-animatie op papier. In deze activiteit beschrijven we hoe je een flipboekje kunt maken.
Ik wil nog andere lessen bekijken.
De #CodeWeek Dance is in 2015 gemaakt als een eenvoudige unplugged programmeer activiteit die iedereen kan doen, zonder veel voorbereiding.
Een robot programmeren zodat hij een tosti kan maken en opeten. Leerlingen leren zo denken in stappen.
Met deze Lego Unplugged geven leerlingen (met de ruggen naar elkaar) instructie hoe je een eenvoudig lego figuur kan bouwen.
Door een computer in elkaar te knutselen met een sjabloon leren kinderen de basisbegrippen van een computer kennen. We starten de les met een memoryspel over computerbegrippen. De leerlingen kunnen dit eerst spelen met de kaartjes of op het digibord.
Ik wil nog andere lessen bekijken.